קישור מידע בין טקסטים
נראה שהתלמידים בכיתתך מבינים טקסט בודד, אך מתקשים ליצור קישורים בינו לבין טקסטים אחרים. כדי לקדם אותם, התחילו בשיח יומיומי על נושא שמעניין אותם, למשל, אירוע אקטואלי שסוקר בכמה מקורות מידע שונים (כגון כתבה עיתונאית רשמית ופוסט ברשתות חברתיות). הסבירו להם שכל מקור מציג את הסיפור מזווית אחרת, ולכן השוואה ביניהם עוזרת לקבל תמונה מלאה ומורכבת יותר.
על מנת ליישם זאת, הציגו בפניהם טקסט מרכזי וטקסט נלווה או שני טקסטים באותו נושא מתוך חומרי הלימוד הקיימים בכיתה, העוסקים באותו נושא. תחילה, בקשו מהתלמידים לקרוא את שני הטקסטים בנפרד ולסמן את הרעיונות המרכזיים בכל אחד מהם. לאחר מכן, הנחו אותם לשאול את עצמם שאלות השוואתיות כמו: "אילו עובדות זהות מופיעות בשני הטקסטים?" או "מה שונה בתיאור האירוע או הדמות בכל טקסט?". בהמשך, בקשו מהם לסכם את הדמיון והשוני בין שני הטקסטים. לבסוף, הנחו אותם לכתוב פסקה קצרה, שבה הם מסבירים כיצד הטקסט הנלווה הוסיף עומק או פרספקטיבה חדשה להבנתם את הטקסט המרכזי.
אסטרטגיה זו מקנה לתלמידים מיומנות יסודית לניתוח והשוואה בין מקורות, המאפשרת להם לראות תמונה מורכבת יותר של נושא נתון. היא מחנכת אותם לחשוב באופן ביקורתי, להטיל ספק במקורות מידע יחידים, ולהרחיב את הידע שלהם על ידי שילוב של מידע ממקורות שונים. מיומנות זו הכרחית במחקר אקדמי, בפיתוח יכולות לפתרון בעיות, ובכל תחום שדורש ניתוח מידע מורכב.
המלצה זו היא אחת מיני רבות, ונדרשת הפעלת שיקול דעת מקצועי כדי להתאימה לצרכים הספציפיים של התלמידים. ההמלצות מיועדות ליישום על חומרי הלימוד הקיימים בכיתה.