מה עושים?
בכ-1,200 בתי ספר בישראל פועלים רכזות ורכזי הערכה, בשיתוף ובהכוונת המחוזות. הם שעוזרים למנהלי בתי הספר ולצוותי החינוך לאסוף נתונים, לנתח אותם, ולהכווין את הלמידה ואת הפדגוגיה בבית הספר. מרכיבי התפקיד מתוך חוזר המנכ"ל:
שותפים ומסייעים בהגדרת מדדי התוצאה המרכזיים של בית הספר.
עוזרים לצוותי ההוראה להטמיע כלי הערכה בהוראה כדי לדעת מה "עובד" (ומה לא).
מקדמים שינויים בתהליכי ההוראה והלמידה בבית הספר על סמך נתונים.
מובילים תרבות של החלטות
המבוססות על נתונים, תוך שימוש בדוחות ראמ"ה ובכלים פנימיים.
איך מתחילים?
רכזות ורכזי הערכה נבחרים על ידי מנהלות ומנהלי בתי הספר. עם תחילת ההכשרה הם כבר יכולים להתחיל לקבל את הגמול התוספתי (6% לפי הסכמי השכר) ושעות תפקיד בהלימה לסל הבית ספרי. אפשר להסב לתחום הערכה ומדידה שעות תקן נוספות.
1
מנהלי בתי הספר בוחרים לקדם מורה מצטיין להובלת תחום ההערכה והמדידה בבית הספר.
2
המורים שנבחרו נרשמים למסלולי ההכשרה ללימודי תעודה או לתואר שני בהערכה ומדידה.
3
המוסדות שאישרה ראמ"ה בוחרים את המורים והמורות הטובים ביותר, לצורך תהליך הכשרה.
4
מעבירים "אישור לימודים" למפקחת פיתוח מקצועי במחוז, יחד עם טופס החזר שכר לימוד (עד 90%).
5
בסיום ההכשרה מאשר רפרנט ההערכה והמדידה במחוז את מינוי הרכז/ת במערכת המשרדית.
חמישה שלבים:
איפה לומדים?
כל מוסד אקדמי המוכר על ידי המל"ג מוסמך להציע תואר שני במדידה והערכה. נוסף על כך ראמ"ה מאשרת תוכניות התמחות ולימודי תעודה לבעלי תואר ראשון (חשוב: קבלה ללימודים אינה מבטיחה החזר שכ"ל!)
מלוות ומדריכות ראמ״ה במחוזות
בכל מחוז במשרד החינוך מופעלת יחידת הערכה מחוזית, אשר מלווה את רכזות ורכזי ההערכה בבתי הספר, ומובילה את היבטי המדידה וההערכה במחוז. מובילות היחידות מחזיקות בידע עצום על התחום, ויכולות לסייע בכל אתגר ובכל שאלה:

















