סקר תלמידים בית-ספרי

הסקר הבית ספרי מועבר אחת לשנה בקרב שליש מבתי הספר, ומטרתו לשקף להנהלת בית הספר את מצבו של בית הספר כפי שהוא נתפס ע"י התלמידים, המורים וההורים.

בבסיס תמונת המצב עומדת השוואה של כל בית-ספר למדידות שהתקיימו בעבר וכן השוואה לקבוצת הדומים לו בשנת המדידה.

הסקר כולל תחומי ליבה ארציים לכל המערכת, לצד תחומים מותאמים לצורכי בית הספר. התחומים הנבדקים בודקים את מדדי התוצאה המשרדיים, לצד הסביבה הפדגוגית, האקלים הבית-ספרי ואתגרי השעה.

על כל בית ספר להשתתף בסקר אחת לשלוש שנים (ראו קבוצות סקירה בתחתית העמוד), וביתר השנים - באפשרותו לבחור האם לקחת חלק בסקר או לא.

בנוסף, על המנהל/ת לבחור אחד משלושה תחומי בחירה לסקרי התלמידים והמורים כך שיתאימו לצורכי בית הספר, ולבחור מי האוכלוסיות שייקחו חלק בסקר – תלמידים, מורים והורים או רק תלמידים ומורים.

הסקרים קצרים מבעבר.זמן ההשבה הממוצע כ-10 דקות, והם מועברים באופן מקוון. ההשתתפות בסקר אנונימית, והנתונים מוצגים ברמת המוסד, ולא ברמת הפרט.

אלו התחומים הנבדקים בסקר התלמידים הבית ספרי בתשפ"ה:
  • תחושת שייכות (אקלים חינוכי) - באיזו מידה התלמידים מרגישים מחוברים לבית הספר וחשים חלק ממנו? באיזו מידה טוב להם ונעים להם להיות בבית הספר?
  • יחסי מורים-תלמידים (אקלים חינוכי) - באיזו מידה המורים והמחנכים מקשיבים לתלמידיהם ומפגינים אכפתיות למה שקורה להם? באיזו מידה התלמידים מרגישים נוח לפנות למורים שלהם?
  • רלוונטיות ההוראה (סביבה פדגוגית, מדד תוצאה משרדי) - באיזו מידה התלמידים מדווחים כי ההוראה בכיתה קשורה לעולמם וליכולותיהם? באיזו מידה המורים מקשרים את החומר למציאות היום-יומית? עד כמה התלמידים פעילים בשיעור?
  • תחושת הצלחה (סביבה פדגוגית) - באיזו מידה המורים משבחים את  התלמידים כאשר הם מתקדמים בלימודים? באיזו מידה המורים מעודדים את התלמידים  להצליח אחרי שנכשלו?  
  • מוגנות תלמידים (אקלים חינוכי, מדד תוצאה משרדי) - באיזו תדירות התלמידים מדווחים על פגיעה פיזית, מילולית וברשתות החברתיות על ידי תלמידים אחרים? על ידי מורים?
  • אוריינות דיגיטלית (מדד תוצאה משרדי, כחלק ממיומנויות "דמות הבוגר") - באיזו מידה התלמידים מצליחים להשתמש בטכנולוגיות מידע ותקשורת לצרכים לימודיים? עד כמה הם יודעים לעבוד על מסמכים שיתופיים? עד כמה הם משתמשים בכלים של בינה מלאכותית לצרכים שונים?
  • מודעות חברתית (מסמך דמות הבוגר) - באיזו מידה התלמידים קשובים לרגשות ולצורכי האחר? באיזו מידה הם מסייעים לו בעת הצורך?
  • התנהלות חברתית (מסמך דמות הבוגר) -  באיזו מידה התלמידים מצליחים ליצור ולשמר קשרים חברתיים ולשתף פעולה עם אחרים? באיזו מידה יש להם בבית הספר חבר שהם  יכולים לסמוך עליו?  
  • מעורבות חברתית (מדד תוצאה משרדי) - באיזו תדירות התלמידים מעורבים בעשייה הבית ספרית והקהילתית?באיזו תדירות התלמידים משתתפים בפעילות התורמת לקהילה ולחברה בשעות הלימודים? מעברלשעות הלימודים?
  • מאמצים למניעת אלימות (אקלים חינוכי) - באיזו מידה עושים בבית הספר פעולות למניעת אלימות, מטפלים במהירות וברצינות באירועי אלימות ומדברים על גלישה בטוחה באינטרנט?
  • תחושות התלמידים בעקבות המלחמה (אירועי השעה, תחום בחירה) - עד כמה אירועי המלחמה משפיעים על התלמידים מבחינה לימודית וחברתית? באיזו מידה בית הספר מתחשב בקשיי התלמידים?
  • הכוונה עצמית (דמות הבוגר, תחום בחירה) - עד כמה התלמידים מצליחים לנהל אתרגשותיהם, לתכנן את מעשיהם ולהתמודד עם קשיים?
  • מודעות עצמית (דמות הבוגר, תחום בחירה) - עד כמה התלמידים מכירים את החוזקות והחולשות שלהם, מודעים לרגשותיהם ומאמינים בעצמם?
שאלות נפוצות

קישורים נוספים:

סיווג הכלי:

תאריך העברה

10.4.2025

-

26.1.2025

שנת העברה:

תשפ"ה

תחום התוכן:

סקרים

קהל יעד:
דוברי עברית
דוברי ערבית
התאמה:
מותאם לחרדים
מותאם לחרדים
סדרה:

סקרי אקלים וסביבה פדגוגית

מבחנים נוספים:

כלים פנימיים ל

בית ספריים

:

לא נמצאו כלים בתחום הדעת לקבוצת הגיל הזו.