

פרופ' יואב ברגנר
מנהל אגף פיתוח כלים
יואב ברגנר הצטרף לראמ"ה ב-2025 כראש אגף פיתוח כלים. לפני כן היה פרופסור חבר למדעי הלמידה וטכנולוגיה חינוכית ב-NYU. הוא בעל תואר .B.A בפיזיקה מאוניברסיטת הרווארד ותואר דוקטור בפיזיקה תיאורטית מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT).
המחקר של יואב ב-NYU גישר בין פסיכומטריקה למדעי הלמידה במטרה לפתח שיטות ניתוח שיכולות להשפיע על עיצוב חינוכי. הוא התעניין במיוחד בהערכת למידה במייקרספייסים (Makerspaces) ובפאבלאבס (Fablabs), בעיצוב תוכניות לימוד לאוריינות נתונים (עם רקדנים!), ובפתרון בעיות שיתופי. הוא שותף לפיתוח CPSX, תוסף לדיון קבוצתי קטן בזמן אמת המשתמשת במערכת ניהול הלמידה Open edX. עבודתו הוצגה בכנסים של האגודה הבינלאומית לכריה חינוכית של נתונים (EDM), כנס ניתוח נתונים ומידע בלמידה (LAK), והמפגש הבינלאומי של החברה הפסיכומטרית (IMPS).
לפני שהצטרף לאוניברסיטת ניו יורק (NYU), יואב היה מדען מחקר בשירות לבחינות חינוכיות (Educational Testing Service – ETS). לאחר הפוסט-דוקטורט שלו, בילה חמש שנים כפסל ונגר, ולאחר מכן שלוש שנים כמורה בבית ספר תיכון ציבורי מסוג 'Early College' (שבו משולבים לימודים אקדמיים), שם לימד מדעים, מתמטיקה, אמנויות תעשייתיות ופילוסופיה של המדע. התעניינות בנתונים ומדידה חינוכית החזירה אותו ל-MIT כעמית מחקר בשנת 2011, כדי לעבוד על מידול סטודנטים בסביבות למידה מקוונות, כולל קורסים מקוונים פתוחים מרובי משתתפים (MOOCs). בין השנים 2013 ל-2016, יואב היה עמית 'MacArthur/ETS Edmund W. Gordon' עבור למידה והערכה של המאה ה-21.