מה מצאנו?

כל ההמלצות למבדק עמי"ת

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
דוברי עברית
דוברי ערבית

הבנת הנקרא היא תחום הכולל מיומנויות ותת־מיומנויות, המשתכללת עם הלמידה אך גם באופן אישי אצל כל תלמיד. זיהוי רמת הביצוע של התלמידים מאפשר לנו, המורים, לתכנן את ההוראה ולתת את המענה המדויקת ביותר לקידומם.

לפנייך המלצות לקידום יכולות הבנת הנקרא בכיתתך, מתוכן כדאי לבחור את המתאימה ביותר לפי שיקול דעתך.

חשוב לזכור שהמלצות אלו הן דוגמאות בלבד. קיימות דרכים רבות נוספות לקידום המיומנויות, ומומלץ להתאים, לשלב ולשנות אותן לפי הצרכים הספציפיים של כיתתך ובתחומי דעת מגוונים. 

המלצות פדגוגיות

המלצה
התמודדות עם פערים וטענות סותרות
מידע חסר והטיה מכוונת
כיתות
Text Link
המלצה
זיהוי מבנה טקסטואלי
מהפרטים למבנה הכללי
כיתות
Text Link
המלצה
יצירת רעיון מרכזי
מאיסוף רעיונות להבנת רעיון מרכזי
כיתות
Text Link
המלצה
פיתוח יכולת חשיבה של איחוד רעיונות
מפרטים לתמונה שלמה בעזרת סימון נקודות מפתח ואירועים מרכזיים בטקסט, ניסוח שאלות לחיבור בין הפרטים וניסוח של פסקה קצרה ליצירת תמונה שלמה
כיתות
Text Link
המלצה
פיתוח יכולת להבנת קשרים לוגיים
מסיבות ותוצאות לקשרים מורכבים בעזרת סימון אירועים מרכזיים בטקסט, יצירת קשרים בין גורמים לתוצאות וניסוח פסקה קצרה תוך שימוש בקשרים שנמצאו
כיתות
Text Link