כיצד נראה יום מבחן "תנופה למחר"?
בבוקר המבחן, בין השעות 09:00–09:30, יגיע צוות של משגיחים חיצוניים לבית הספר (רכז בית ספרי ומשגיחים שיוצבו בכיתות). המבחן יתחיל בשעה 10:00, ויתנהל בסביבה דיגיטלית, באמצעות הטלפונים הניידים של התלמידים או מחשבי בית הספר, כדי לאפשר לתלמידים להפעיל מגוון מיומנויות בזמן אמת.
בכל כיתה יהיה משגיח חיצוני ומורה מבית הספר שיש לו היכרות מוקדמת עם התלמידים. המורה יסייע למשגיח בזיהוי התלמידים ובשמירה על המשמעת ועל טוהר הבחינה. המשגיחים יחלקו לכל התלמידים גלויה ובה כתובת וקישור לאתר המבחן.
כיצד נערכים למבחן "תנופה למחר"?
על בית הספר להיערך למבחן מבעוד מועד, לפי השלבים הבאים:
- כשבוע לפני המבחן אנו נשלח לבית הספר קישור ל"דף בדיקת מוכנות". חשוב שהתלמידים יבדקו ויוודאו מראש שהם מצליחים להיכנס למבחן לדוגמא מהטלפון הסלולרי שלהם ולהתחבר באמצעות ההזדהות האחידה של משרד החינוך. ודאו מבעוד מועד כי דפדפן כרום במכשירכם הינו בגרסתו המעודכנת ביותר, וכי גודל המסך תואם לגרסת המבחן.
- הכינו מחשבים עבור תלמידים שאין להם אפשרות לעשות את המבחן בטלפון נייד.
- הכינו בכל כיתה רשימה אלפביתית של התלמידים, עם מספרי תעודות הזהות שלהם.
- שבצו בכל כיתה מורה שמכירה את התלמידים ויכולה לעזור למשגיח לשמור על הסדר ועל טוהר הבחינה.
- קבעו מראש אם תלמידים שסיימו את הבחינה רשאים לצאת מהכיתה, ועדכנו את המורה.
- היערכו מראש להתאמות לתלמידי שילוב שקיבלו אישור להיבחן מחוץ לכיתה: הקצו לשם כך חדרים שקטים ומשגיחים מתאימים, והוציאו את התלמידים האלה לפני תחילת הבחינה.
במערכת איסוף הנתונים תוכלו לצפות בהתאמות שאושרו.
מה משך המבחן?
משך המבחן 60 דקות. כל תלמיד ותלמידה שמרגישים צורך בזמן נוסף, יכולים לקבל תוספת עד 30 דקות, בדומה להנחיות המקובלות.
האם חובה להשתתף במבחן? האם הוא כולל ציונים?
ההשתתפות במבחן היא חובה, כחלק מתוכנית הלימודים. עם זאת, חשוב לדעת כי אין ציונים אישיים לתלמידים, וכי המבחן אינו משפיע בשום דרך על הערכת התלמידים. מומלץ להעביר לתלמידים את המסר ולפיו המבחן נועד לעזור לבית הספר ולמערכת החינוך לשפר את תהליכי ההוראה והלמידה.
למי אפשר לפנות לעזרה ביום המבחן?
בכל שאלה או בעיה שמתעוררות ביום המבחן אפשר לפנות לרכזי ההשגחה או למוקד ראמ"ה, באחת מהדרכים הבאות:
בווטסאפ : 073-3937770
בטלפון: 073-3937777 שלוחה 0
בדוא"ל: rama@education.gov.il

