כיצד פותח המבחן? ומי פיתח אותו?

פיתוח המבחן הוא תהליך ארוך, מורכב ופורץ דרך גם בישראל וגם מחוצה לה. אנו שרויים בתהליך למידה מתמשך שנועד להתאים את המבחן בדרך מיטבית לצרכים המשתנים ולדייק אותו ככל האפשר. בשלב הראשון נעשה ניתוח מעמיק של האתגרים, ולאחר מכן הוקמה ועדת היגוי ובה נציגים מגופים שונים כגון מטה משרד החינוך ומוסדות אקדמיים, ומומחים מתחומי הפדגוגיה, הפסיכומטריקה והטכנולוגיה. הוועדה מתכנסת כדי לגבש את העקרונות המנחים לפיתוח המבחן. נוסף על כך אנו עורכים מחקרי חלוץ (פיילוטים) ומחקרי רוחב כדי להתאים באופן מיטבי את המשימות הכלולות במבחן. כל שלב בתהליך נעשה תוך למידה והתאמה מתמשכות, עם תשומת לב לעדכון המבחן ולייעולו. המטרה היא ללמוד ולהתאים את הכלים למערכת החינוך, וזה תהליך חדש ומאתגר עבור כולנו.