מדוע יש ריבוי נוסחים בכיתה?
במסגרת המבחנים שאנחנו מפתחים, אנו בודקים שאלות שונות בתחומי הדעת בהם עוסקת הבחינה. השאלות הללו משולבות בנוסחים השונים המועברים לתלמידים, כאשר לעתים בכיתה אחת מועברים כמה נוסחים של מבחנים.
אנו עושים זאת לצרכי מחקר פנימיים שלנו, כאשר מבחינת בית הספר, אין משמעות לנוסחים השונים. הישגי כלל התלמידים מדווחים ללא קשר לנוסח אותו קיבלו מאחר והנוסחים השונים "מכויילים" זה לזה. במילים אחרות, אנחנו משתמשים בשיטות פסיכומטריות שמאפשרות להעמיד את הציונים על סולם משותף ואחיד שלוקח בחשבון את העובדה שתלמידים שונים נבחנו בנוסחים שונים שעשויים להיות נבדלים זה מזה ברמות הקושי וכן לאפשר השוואה של הציונים לאורך שנים. מדובר בשיטות דומות לשיטות שמשתמשים במבחנים הבינלאומיים ובבחינה הפסיכומטרית.