ירידה חדה בהישגים של תלמידי ח' במתמטיקה ובמדעים, הגדולה ביותר בקרב מדינות ה-OECD המשתתפות.
מחקר טימס (TIMSS) הוא מחקר בין-לאומי מקיף שבוחן את רמת ההישגים של תלמידי כיתות ח' בתחומי הדעת מתמטיקה ומדעים. המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים מאז 1995 ונחשב מחקר הדגל של הארגון. הוא נועד להשוות בין המדינות המשתתפות ולעקוב אחר מגמות שינוי לאורך זמן בהישגי התלמידים במתמטיקה ובמדעים.
תוצאות המחזור הנוכחי של המחקר מראות שבין מחזורי טימס 2019 ו-2023 נרשמה בישראל ירידה חדה של 32 נקודות בממוצעי ההישגים של תלמידי כיתות ח' במתמטיקה (מ-519 ל-487) ובמדעים (מ-513 ל-481). למעשה, הישגי התלמידים בישראל במחזור 2023 הם הנמוכים ביותר מאז שנת 2007, שבה עמדו הממוצעים בישראל על 463 במתמטיקה ו-468 במדעים. הירידה היא החדה ביותר שנרשמה בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר.
במחקר טימס 2023 השתתפו 44 מדינות ו-3 רשויות חינוך, מתוכן 21 משתייכות לארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (ה-OECD). בסך הכול השתתפו בו כ-300,000 תלמידים מכ-9,000 בתי ספר ברחבי העולם. בישראל נערך המחקר בקרב מדגם ארצי מייצג המונה כ-5,200 תלמידים מ-195 בתי ספר.