גיבוש עמדה מנומקת

מהבנת הכותב לעמדה אישית

איך להשתמש בכלי?

לחיסכון בזמן והפקת תרגילים מותאמים אישית מתוך חומרי ההוראה שלך, כדאי להיעזר בבינה המלאכותית (AI). לפניך קישור לפרומפט ממוקד, שיאפשר לך להעלות את התוכן הנלמד בכיתה וליצור תרגילים הרלוונטיים לחיזוק המיומנות.
חשוב לזכור שההמלצות שמייצרת הבינה המלאכותית הן בגדר הצעה בלבד. תפקידך כמורה הוא לבחון את התוצרים באופן ביקורתי, לוודא את הדיוק והרלוונטיות שלהם, ולהתאים אותם לצרכים הספציפיים של כיתתך. 

גיבוש עמדה מנומקת

מהבנת הכותב לעמדה אישית

1
עריכת הפרומפט לפי הצרכים שלך
יש להשלים את המידע במקום הסוגריים המרובעים לפי הנדרש

אני מורה בבית ספר, ומלמד את המקצוע [מקצוע] בכיתה [כיתה]. 
בקרוב אני מתכנן ללמד את הנושא [נושא].
הטקסט הלימודי לשיעור הוא: [הטקסט המלא].

2
הוראות נוספות לבינה
אלו ההוראות המלאות שינתנו לבינה, אין צורך לערוך אותן. כדי להעתיק אותן ואת הפרומפט שהשלמת בשלב הראשון, יש ללחוץ על הכפתור "העתק".

עליך ליצור דף עבודה חינוכי, מוכן להדפסה. דף העבודה ישלב את הטקסט הלימודי שסופק עם מטלות הנגזרות ישירות מההמלצה. על השפה והתוכן בדף העבודה להיות חינוכיים ומכובדים, ללא סלנג או שיפוט.

מטרת התרגול: לגבש עמדה עצמאית ומנומקת על בסיס טקסטים המציגים נקודות מבט שונות.

המלצה לביצוע: נראה שהתלמידים בכיתתך מבינים את נקודת המבט של הכותב, אך מתקשים לגבש עמדה עצמאית משלהם. כדי לקדם אותםפתחו בנושא מחיי היום-יום: "האם תפקידם של מפורסמים הוא רק לבדר, או שיש להם גם אחריות חברתית להשפיע על עמדות הציבור?" שאלו אותם: "האם מפורסמים צריכים להשתמש בפלטפורמה שלהם כדי להביע דעה פוליטית או חברתית? אילו סכנות יש בכך, ואילו יתרונות?" דיון זה ימחיש כי לנושא אחד יש מספר נקודות מבט, וכי עמדה עצמאית מצריכה התייחסות לכל ההיבטים.

בשיעור, כאשר התלמידים קוראים טקסטים המציגים נקודות מבט שונות (לדוגמה, שני מאמרים על יתרונות וחסרונות של המצאה טכנולוגית מסוימת), הנחו אותם לזהות בטקסטים את הטיעונים המרכזיים של כל צד. בקשו מהם ליצור טבלה ובה שני טורים המייצגים את שני הכותבים: "טור 1" ו"טור 2". בכל טור עליהם לכתוב את הטיעונים והנימוקים של כל כותב בנפרד. לאחר מכן בקשו מהם להשוות בין הטיעונים. שאלו שאלות מנחות כגון: "מהם הטיעונים החזקים יותר? אילו טיעונים חלשים יותר? האם יש לכותב הטיה שמשפיעה על הטיעונים שלו?" שלב זה מאמן את התלמידים לחשוב באופן ביקורתי על הטקסטים, ולא רק לסכם אותם. כעת, כשהם מכירים את כל הטיעונים, בקשו מהם לגבש עמדה עצמאית. עודדו אותם לבחור צד או לגבש עמדה משלהם שתשלב טיעונים משני הצדדים. הנחו אותם לנסח את עמדתם במשפט קצר וברור. לבסוף הנחו אותם לכתוב קטע - פסקה או מאמר קצר - ובו יציגו את עמדתם וינמקו אותה. עליהם להשתמש בנימוקים מתוך הטקסטים, ולכלול לפחות התייחסות אחת לטיעון שהם דוחים ולהסביר מדוע.

על סמך הטקסט הלימודי וההמלצה שסופקו, עליך לפעול באופן אקטיבי. עליך ליישם על הטקסט את המלצות ההוראה במלואן.

דרישות טכניות ומבנה התוצר:

  • כמות הפריטים: דף העבודה יכלול לפחות 15-10 פריטי תרגול שונים.
  • גיוון במשימות: שלב משימות מסוגים מגוונים כגון שאלות פתוחות, משימות של זיהוי והסבר, ומשימות כתיבה. הימנע מרצף ארוך של שאלות מאותו סוג.
  • מבנה הדף: צור פתיח ברור עם כותרת, הנחיות לתלמידים ושדות להכנסת פרטים אישיים. הטמע את הטקסט הלימודי בגוף העבודה והצג את המשימות בהתאם לסדר שצוין.
  • מפתח תשובות: ספק למורה מפתח תשובות מפורט ומנומק בתחתית הדף.
  • פורמט: עצב את התוצר כך שיהיה קריא ומוכן להדפסה מיידית.
העתק
3
הכל מוכן!
כעת ניתן להדביק את הפרומפט המלא בכלי הבינה המלאכותית המועדף עליך.
הדביקו את הפרומפט וההוראות בכלי הבינה המלאכותית ותקבלו תוצאות מותאמות אישית
מומלץ: ChatGPT, Claude, או כלי AI אחר המתאים לחינוך