פיתוח יכולת להבחנה בין עובדה לדעה

איך להשתמש בכלי?

לחיסכון בזמן והפקת תרגילים מותאמים אישית מתוך חומרי ההוראה שלך, כדאי להיעזר בבינה המלאכותית (AI). לפניך קישור לפרומפט ממוקד, שיאפשר לך להעלות את התוכן הנלמד בכיתה וליצור תרגילים הרלוונטיים לחיזוק המיומנות.
חשוב לזכור שההמלצות שמייצרת הבינה המלאכותית הן בגדר הצעה בלבד. תפקידך כמורה הוא לבחון את התוצרים באופן ביקורתי, לוודא את הדיוק והרלוונטיות שלהם, ולהתאים אותם לצרכים הספציפיים של כיתתך. 

פיתוח יכולת להבחנה בין עובדה לדעה

1
עריכת הפרומפט לפי הצרכים שלך
יש להשלים את המידע במקום הסוגריים המרובעים לפי הנדרש

אני מורה בבית ספר, ומלמד את המקצוע [מקצוע] בכיתה [כיתה]. 
בקרוב אני מתכנן ללמד את הנושא [נושא].
הטקסט הלימודי לשיעור הוא: [הטקסט המלא].

2
הוראות נוספות לבינה
אלו ההוראות המלאות שינתנו לבינה, אין צורך לערוך אותן. כדי להעתיק אותן ואת הפרומפט שהשלמת בשלב הראשון, יש ללחוץ על הכפתור "העתק".

עליך ליצור דף עבודה מוכן להדפסה. בדף העבודה ישולב הטקסט הלימודי שסופק עם מטלות הנגזרות ישירות מההמלצה. על השפה והתוכן בדף העבודה להיות חינוכיים ומכובדים, ללא סלנג או שיפוטיות.

מטרת התרגול: להבחין בין עובדות לדעות בטקסט ולפתח חשיבה ביקורתית על המידע.

המלצה לביצוע: נראה שהתלמידים בכיתתך מבינים עובדות באופן בסיסי, אך מתקשים להבחין בינן לבין דעות. כדי לקדם אותם פתחו בדוגמה מחיי היום-יום של התלמידים: הציגו לפניהם שתי אמירות מתוך שיחה או ביקורת על סרט או על ספר שכולם מכירים. אמירה אחת תהיה עובדתית ("זהו סרט המשך לסרט קודם בסדרה שהוצג לפני חמש שנים"), והשנייה תהיה דעה ("הסרט הזה פחות מותח מהקודם"). שאלו אותם: "איך אתם יכולים להוכיח את האמירה הראשונה? איך אתם יכולים להוכיח את האמירה השנייה?". הסבירו שאפשר להוכיח את האמירה הראשונה באמצעות מידע אובייקטיבי שנמצא במקורות מידע כלשהם (כגון אתרים רשמיים באינטרנט בנושא סרטים), בעוד האמירה השנייה נתונה לחוות דעת סובייקטיבית (אישית) של הדובר, כלומר הוא יכול "להוכיח" אותה רק על סמך העדפותיו האישיות, והעדפות כאלה עשויות להשתנות מאדם אחד לאדם אחר. 

על סמך הטקסט הלימודי וההמלצה שסופקו, עליך לפעול באופן אקטיבי. עליך ליישם על הטקסט את המלצות ההוראה במלואן.

דרישות טכניות ומבנה התוצר:

  • כמות הפריטים: דף העבודה יכלול לפחות 15-10 פריטי תרגול שונים.
  • גיוון במשימות: שלב משימות מסוגים מגוונים כגון שאלות פתוחות, משימות של זיהוי והסבר, ומשימות כתיבה. הימנע מרצף ארוך של שאלות מאותו סוג.
  • מבנה הדף: צור פתיח ברור עם כותרת, הנחיות לתלמידים ושדות להכנסת פרטים אישיים. הטמע את הטקסט הלימודי בגוף העבודה והצג את המשימות בהתאם לסדר שצוין.
  • מפתח תשובות: ספק למורה מפתח תשובות מפורט ומנומק בתחתית הדף.
  • פורמט: עצב את התוצר כך שיהיה קריא ומוכן להדפסה מיידית.
העתק
3
הכל מוכן!
כעת ניתן להדביק את הפרומפט המלא בכלי הבינה המלאכותית המועדף עליך.
הדביקו את הפרומפט וההוראות בכלי הבינה המלאכותית ותקבלו תוצאות מותאמות אישית
מומלץ: ChatGPT, Claude, או כלי AI אחר המתאים לחינוך