רמת הבנת הנקרא של התלמידים תקינה
הבנה מטא-טקסטואלית וחשיבה על נקודת מבט
בעמוד זה מופיעות המלצות המתאימות לתלמידים ברמת הביצוע התקינה (רמה 3). תלמידים ברמה זו מראים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולמספר שנות הלימוד שלהם. הם מגלים תפקודים ניהוליים גבוהים ומבינים את נקודת המבט של האחר. הם מתמודדים עם שאלות מטא-טקסטואליות, הכוללות הבנה של מאפיינים רטוריים או של סוגת הטקסט. תלמידים אלו מאתרים רעיונות מופשטים, מקשרים אותם לידע עולם רחב יותר, ומסיקים מסקנות שמשתמעות מהטקסט גם אם אינן מוצגות בו במפורש. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, ובכללם אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט. הם גם מבינים שימוש בסימנים גרפיים להבעת קשרים לוגיים ומפענחים רעיונות מופשטים ומטפוריים. כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולאפשר להם להתקדם נוסיף ונפתח אצלם יכולות מתקדמות של חשיבה ביקורתית שיאפשרו להם לנתח טקסטים מורכבים, לשלב את הבנתם עם ידע קודם ולהביע עמדה מורכבת ומנומקת.

