מה מצאנו?

רמת הבנת הנקרא של התלמידים תקינה

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
דוברי עברית
דוברי ערבית

הבנה מטא-טקסטואלית וחשיבה על נקודת מבט

בעמוד זה מופיעות המלצות המתאימות לתלמידים ברמת הביצוע התקינה (רמה 3). תלמידים ברמה זו מראים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולמספר שנות הלימוד שלהם. הם מגלים תפקודים ניהוליים גבוהים ומבינים את נקודת המבט של האחר. הם מתמודדים עם שאלות מטא-טקסטואליות, הכוללות הבנה של מאפיינים רטוריים או של סוגת הטקסט. תלמידים אלו מאתרים רעיונות מופשטים, מקשרים אותם לידע עולם רחב יותר, ומסיקים מסקנות שמשתמעות מהטקסט גם אם אינן מוצגות בו במפורש. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, ובכללם אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט. הם גם מבינים שימוש בסימנים גרפיים להבעת קשרים לוגיים ומפענחים רעיונות מופשטים ומטפוריים. כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולאפשר להם להתקדם נוסיף ונפתח אצלם יכולות מתקדמות של חשיבה ביקורתית שיאפשרו להם לנתח טקסטים מורכבים, לשלב את הבנתם עם ידע קודם ולהביע עמדה מורכבת ומנומקת.

המלצות פדגוגיות

המלצה
הבעת רעיון מרכזי: מאיסוף רעיונות להבנת רעיון מרכזי
כיתות
Text Link
המלצה
גיבוש עמדה מנומקת: מהבנת הכותב לעמדה אישית
מהבנת הכותב לעמדה אישית
כיתות
Text Link
המלצה
הערכה ושיפוט ביקורתי: מניתוח לביקורת והערכת מקורות
מניתוח לביקורת והערכת מקורות
כיתות
Text Link
המלצה
הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים: מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי
מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי
כיתות
Text Link
המלצה
התמודדות עם פערים וטענות סותרות: מידע חסר והטיה מכוונת
מידע חסר והטיה מכוונת
כיתות
Text Link