המלצה פדגוגית

תלמידים מפתחים תחושת מסוגלות באמצעות חוויות של הצלחה וקבלת משוב חיובי על התהליך כולו, ולא רק על התוצאה

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

מהו האתגר?

בכיתתך יש תלמידים שתחושת המסוגלות שלהם נמוכה, הם עשויים שלא להאמין ביכולתם להצליח ולבצע משימה מסוימת. תחושת מסוגלות נמוכה יכולה להיות נקודתית ביחס למקצוע מסוים או רחבה יותר. עלולות להיות לה השלכות שליליות על המוטיבציה והתפיסה העצמית של התלמיד לאורך כל שנות הלמידה שלו.

כיצד אפשר לשפר?

הנה ארבע פרקטיקות שיכולות לסייע ביצירת סביבה חינוכית שמקדמת את תחושת המסוגלות:

  • תכנון למידה המדגיש חוויות של הצלחה - בניית משימות מותאמות ליכולת התלמידים המאפשרות התקדמות הדרגתית, דהיינו, חלוקת משימות מדורגות, מתן משוב על התקדמות ובניית יעדים אישיים מותאמים שיבטיחו הצלחה
  • חשיפת התלמיד לדוגמה מוצלחת של ביצוע המשימה - ניתן לעשות זאת על ידי צפייה בתלמידים בני גילם שמבצעים משימה, או צפייה במורה שמבצע את המשימה. כך, יוכל התלמיד לאזור אומץ ולפתח אמונה ביכולותיו.
  • משוב ביחס לתהליך, ולא רק ביחס לתוצאה - נכון לתת עידוד ותמיכה לתלמיד על ידי אמירות מחזקות ומתן משוב המדגיש את התהליך, ולא רק את התוצאה הסופית (ניתן לשאוב השראה מהבלוג 12 צעדים להעצמה ובניית מסוגלות עצמית של התלמידים שכתבה מעין כהן סבן, מורה למדעים.

יצירת אווירה לימודית רגועה ובטוחה בכיתה. ניתן להשתמש במעטפת "הדרך שלי להצלחה" (לאפיון מוקדם של חוויות הצלחה ומטרות הצלחה). שיטה זו מאפשרת לנהל שיח הצלחות כיתתי, כולל צפיה משותפת בסרטון "רגע לפני קו הסיום".

להמשך קריאה

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
המלצה פדגוגית
פיתוח תחושת מסוגלות
דוברי ערבית
דוברי עברית
استطلاعات

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות