המלצה פדגוגית
יכולת עבודה דיגיטלית מתפתחת באמצעות שימוש מושכל במשאבים דיגיטליים, חשיבה ביקורתית כלפי מידע, תקשורת חברתית ברשת והתנהלות בטוחה במרחב הדיגיטלי
מה האתגר?
אוריינות דיגיטלית היא היכולת להשתמש בטכנולוגיות מידע ותקשורת באופן מיטבי לצרכים לימודיים ולחיי היום-יום, תוך הימנעות מסיכונים לפגיעה. למרות שתלמידים עושים שימוש נרחב בפלטפורמות דיגיטליות לצרכים שונים עדיין קיים פער בין תפיסת התלמידים את רמת מיומנותם לבין ביצועיהם בפועל, ולכן נדרשת הקנייה מפורשת ומדורגת של אוריינות דיגיטלית והגברת המיומנויות הדיגיטליות ביישום מושכל של כלים ושיטות טכנולוגיות (טכנו-פדגוגיה) בתהליכי הוראה, למידה והערכה.
כיצד אפשר לשפר?
- לימוד מפורש של שימוש במשאבים דיגיטליים בלמידה (שימוש יעיל בתוכנות מחשב, דפדפנים, רשתות מחשבים וכלים דיגיטליים)
- טיפוח כישורים קוגניטיביים (חשיבה ביקורתית, יכולת לאתר, להעריך ולהבין מידע דיגיטלי ואמינותי, ויכולת פתרון בעיות בסביבות דיגיטליות)
- מיומנויות חברתיות בסביבה דיגיטלית (איתור שותפים ללמידה, שיתוף ידע ורעיונות, יצירה וניהול קשרים חברתיים ולימודיים ברשת, בניית זהות דיגיטלית)
- זימון התנסויות עם שילוב רפלקציה והפקת תובנות בשיתוף התלמידים
- אתיקה ומוגנות (התנהלות מכובדת, אחריות אישית ומניעת פגיעה, מודעות לסכנות וכללי בטיחות ועוד)
הצעדים הבאים
המלצות קשורות
No items found.

